Felanmälan akuta fel

Här samlas information om felanmälan.

Felanmälan kommunens vatten och avlopp, gator, belysning, lekplatser, parker och tätortsnära skog

  • Ring kommunens växel på telefon 0476-550 00, gäller vardagar 8.00-16.00.

Jourtelefon vid akuta ärenden

Utanför ordinarie arbetstid gäller följande:

  • För kommunala fastigheter och järnvägsspåret, ring SOS Alarm på telefon 0470-468 51.
  • För akuta fel på vatten och avlopp, gator, belysning, lekplatser, parker och tätortsnära skog ring i första hand telefon 0476-510 00. I andra hand ring SOS Alarm på telefon 0470-468 51. Du ska då ange adress och ärende så kommer du rätt.

Felanmälan vid icke-akuta ärenden

Felanmälan kan, om det inte är akut, även mejlas till tekniska förvaltningens offentliga brevlåda tekniska@almhult.se som under arbetstid läses av flera gånger per dag.

Felanmälan fiber

Om du får problem med din beställda tjänst (internet, IP-telefoni, IP-TV) så ska du alltid felanmäla detta till din tjänsteleverantör.

Om du som kund vet med säkerhet att du drabbats av ett fysiskt fel på själva fiberkabeln (avgrävd eller skadad på annat sätt) så felanmäler du detta direkt till:
ElmNet, telefon 0476-64 24 30

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att surfa vidare accepterar du dessa cookies.